luni, 31 ianuarie 2011

De ce avem nevoie de asociere?


De ce ar trebui să fac parte dintr-o asociație?


De ce ar trebui să accept rolul unui subiect nesemnificativ într-un lanț decizional, construit pentru autoconservarea grupului de conducere, propriu fiecarei asociatii? De ce, dacă sunt mediator, mi se cere să susțin necondiționat ceea ce stabilesc alții?
De ce avem nevoie de asociere?
Medierea este profesie liberală, bazată pe o competență recunoscută legal si în care doar nivelul de expertiză, relațiile, spiritul antreprenorial si contextul social influențează succesul individual.
În continuare, voi sublinia două aspecte ce pot fi luate în considerare pentru luarea unei decizii ulterioare favorabile.
1. Interesul personal vs. interesul asociativ
Ce diferențiază interesul propriu de cel al grupului la care aderă, mediatorul? Ce oferă individul si ce asteaptă acesta de la asociația care-l reprezinta pe el? Cum se alege asociația? După scoala de formare, dupa proximitatea teritorială, lidership, persoane cheie, sau care sunt criteriile după care se poate alege unde se plăteste o cotizație de membru?
Sa vedem cateva criterii dupa care ne putem asuma intrarea intr-o asociatie:
a.capacitatea individuală a mediatorilor, în termeni de expertiză,
-resursele proprii disponibile grupului, putere de influență si recunoastere;
-puterea de a cataliza o tendință prin acțiune, intuiție, capacitate de comunicare, talent;
-credibilitate si responsabilitate;
-interes local sau național.
b.oferta asociației, determinată de viziunea acesteia,
-managementul orientat către obiective concrete, participativ sau nu, resursele în posesie (spații, baze de date);
-relații strategice cu parteneri cheie din lumea medierii (instanțe, agenții, autorități, etc.), acoperire locală, regională sau națională, acces la informații cheie (atenție la asociațiile din jurul membrilor consiliului, sau mai bine zis, atenție la transparența activității consiliului);
-domenii de expertiză oferite (similare mediatorului sau total nepotrivite experienței acestuia);
-putere de influență la nivelul legislativului/executivului;
c.spirit antreprenorial sau beneficii indirecte din efortul tuturor deoarece nu toți mediatorii înțeleg că este o profesie liberală, iar alții desi dovedesc instinct de business complică principiile medierii. Vestea bună este că e loc pentru toată lumea, iar diferențele dintre mediatori pot armoniza o imagine profesională echilibrată, acoperită de experiențe particulare si generale ale activității socio-economice românesti;
2.Reprezentativitatea profesiei în relație cu celelalte corpuri profesionale (avocați, notari, executori, etc.).
Pe de o parte, exprimarea unitară integrată a intereselor prioritare, iar pe de altă parte protejarea acestora în interacțiunea cu interesele altor profesii, sunt obiective ale reprezentanților legali (membrii consiliului de mediere si ai asociațiilor legal constituite).
La nivel de județ, chiar si la cel al anumitor localități, există mai multe asociații profesionale care desi, de cele mai multe ori, au aceleasi interese, respectiv cele care susțin rolul unui partener serios pentru autoritățile, comunitatea si media locală, acestea isi dispută propriile orgolii si interese particulare.


Cine inițiază o mişcare de coagulare a asociațiilor? Cine cedează din puterea proprie, demonstrând că nesiguranța, naivitatea, teama si orgoliul personal nu pot bloca reprezentarea mediatorilor la nivel național? Se vor putea uita luptele inițiale de acaparare a resurselor, care vor putea fi puse la dispoziția unor obiective generale comune si împărtasite de fiecare asociație și mediator?
Ca sa nu mai zicem ca fiecărui mediator îi revine bucuria si povara demonstrării calității procedurii medierii în fața autorităților, instanțelor, beneficiarilor, etc.
Nu în ultimul rând, poate nu ar fi rău ca asociațiile mediatorilor să copieze ceea ce funcționează, ca si activități de lobby, în organismele de reprezentare ale celorlalte profesii (notari, avocați...etc).
Sunt posibile acestea, în condițiile unei divizări împrăştiate a mediatorilor în zeci si zeci de asociații?NU.
Este timpul ca interesele de grup asociativ să fie coagulate în jurul celor comune tuturor mediatorilor autorizați. Forma e mai puțin importantă, Federația Asociațiilor de Mediere, Federația Organizațiilor cu Practică în Mediere, sau altă formă unificatoare a diversității asociațiilor, trebuie să se „întâmple” urgent, până când medierea nu devine chiar o miză prea atragătoare pentru politicienii din alte profesii.
Ca si concluzie, nimic nu se poate realiza daca suntem împărțiți si singuri, iar convingerea că o singură persoană poate realiza ceva măreț pentru toți mediatorii este mai degrabă un mit.

Autor: Mediator, Daniel Vieru
Sursa: http://www.alegemedierea.info

luni, 24 ianuarie 2011

CURSURI FORMARE MEDIATORI la ONEŞTI!


Având în vedere solicitările persoanelor care doresc să urmeze un curs de formare iniţială în profesia liberală de mediator, reglementată de Legea nr.192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, potrivit standardelor de formare în domeniul medierii, la ONEŞTI vor fi organizate noi cursuri de formare în anul 2011, în funcţie de solicitările dvs. Formatorii sunt autorizaţi de Consiliul de Mediere din România. Locuri limitate: 15.
Cursul are o durată de 80 de ore şi se desfăşoară zilnic, pe perioada a 2 săptămâni.
Persoanele interesate se pot înscrie, contactactând tel.: 0740899911, 0745147471 sau pe mail: mediere_onesti@yahoo.com sau judiciarius@yahoo.com, prin completarea unui formular de înscriere pus la dispoziţie gratuit de organizatori, la care va fi ataşată copia actului de identitate şi plata unui acont. Participanţii vor fi anunţaţi atât telefonic, cât şi prin e-mail despre data începerii cursurilor, stabilită de formatori.
Dacă doriţi să aflaţi mai multe detalii despre mediere, accesaţi: http://judiciarius.blogspot.com şi http://mediereonesti.blogspot.com/.

sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Medierea salvează timp şi bani

Elena Bustea: Medierea are cu siguranţă un viitor şi în România ca alternativă la Justiţie
"Nu oricine îşi poate permite să susţină din punct de vedere financiar toate treptele unui proces''
Zeno Şuştac: Susţinerea de care se bucură medierea este la cel mai înalt nivel şi trendul acesta este în continuă creştere

În ultimii ani, numărul dosarelor din instanţele de judecată a devenit din ce în ce mai mare, iar timpul până la soluţionarea acestora continuă să crească. În aceste condiţii medierea poate fi o alternativă viabilă pentru soluţionarea litigiilor dacă ţinem cont de faptul că, de cele mai multe ori, conflictele dintre părţi se soluţionează în instanţă, iar un astfel de proces presupune o serie de costuri în ceea ce priveşte banii şi timpul investit, la toate acestea adăugându-se şi stresul care intervine odată cu începerea procesului. "Medierea are cu siguranţă un viitor şi în România ca alternativă la Justiţie, ţinând seama de faptul că Justiţia, chiar şi în condiţiile micii reforme, este de două ori scumpă: este "cronofagă" şi înseamnă mult timp şi multă răbdare şi scumpă prin tot ceea ce înseamnă taxele ce urmează a fi plătite'', a declarat, pentru Curierul Naţional, avocatul Elena Bustea, preşedintele Comitetului român din cadrul Uniunii Internaţionale a Avocaţilor (UIA), cu ocazia Galei premiilor revistei Medierea.
Mai mult decât atât, avocatul Elena Bustea a ţinut să sublinieze importanţa medierii în condiţiile în care nu oricine îşi poate permite să susţină din punct de vedere financiar toate treptele unui proces. "Medierea se adresează tuturor categoriilor socio-profesionale, tocmai de aceea este foarte importantă promovarea şi implementarea profesiei şi instituţiile medierii în România".
În acelaşi timp, preşedintele Comitetului român din cadrul Uniunii Internaţionale a Avocaţilor (UIA) ne-a mai declarat că anul trecut a fost un an prielnic pentru mediere, instituţia bucurându-se de o mare susţinere. "Din punct de vedere al progreselor instituţiei medierii, 2010 a fost un an al paşilor mari care s-au făcut pentru promovarea şi implementarea medierii şi aşteptăm ca 2011 să desăvârşească tot ceea ce noi, pionierii acestei profesii liberale, am întreprins pentru mediere'', este de părere avocatul Elena Bustea, care a fost premiată de către revista Medierea pentru susţinerea şi promovarea acestei profesii liberale.

"Medierea funcţionează în România''

Deşi nu are o tradiţie pe piaţa românească, medierea are mari şanse să ocupe un loc important în soluţionarea conflictelor în perioada următoare, în condiţiile în care tot mai mulţi oameni sunt interesaţi de avantajele pe care le poate oferi această modalitate de soluţionare a conflictelor''. Medierea funcţionează în România chiar dacă acum nu la parametrii la care am dori noi, mediatorii. Este extrem de important să funcţioneze în România şi mai important este ca această instituţie să fie cunoscută, iar oamenii să apeleze cu încredere la o astfel de modalitate de a soluţiona un conflict'', a mai spus avocatul Elena Bustea. În acelaşi timp, Zeno Şuştac, coredactor-şef al revistei Medierea şi copreşedinte al Uniunii Naţionale a Mediatorilor din România (UNMR) a ţinut să sublinieze faptul că "susţinerea de care se bucură medierea este la cel mai înalt nivel şi trendul acesta este în continuă creştere. Mai mult, medierea este promovată şi de către cei care au apelat la această practică şi au fost mulţumiţi de rezultatele obţinute''.

"Nu avem o literatură de specialitate în limba română''

Şi deputatul liberal Alina Gorghiu a reiterat necesitatea cunoaşterii medierii şi utilizării acesteia pe o scară mai largă, în condiţiile în care România este unul dintre statele care nu aplică această metodă aşa cum ar trebui. Soluţionarea conflictelor pe cale amiabilă între două sau mai multe părţi este utilizată cu succes în SUA şi în Europa, medierea având o tradiţie de peste 100 de ani în SUA, unde peste 70% din soluţii se obţin pe calea medierii.
Cu toate acestea, Alina Gorghiu a subliniat lipsa unei literaturi de specialitate în acest domeniu, aceasta fiind o barieră importantă pentru profesia de mediator. "Nu avem încă o literatură de specialitate în limba română, aşa că accesul la mediere nu este foarte facil. În ultimii doi ani au existat modificări legislative importante în ceea ce priveşte medierea şi cu toate acestea suntem încă la început de drum''.

Mădălina Drăghici - Curierul National

Sursa: http://www.curierulnational.ro/Actualitate%20Companii/2011-01-21/Medierea+salveaza+timp+si+bani&hl=medierea&tip=toate

joi, 13 ianuarie 2011

MODEL PROCES-VERBAL AL ŞEDINŢEI DE INFORMARE PRIVIND AVANTAJELE MEDIERII

Pentru punerea in aplicare a dispozitiilor Legii nr.202/2010 privind unele măsuri pentru accelerarea soluţionării proceselor şi pentru a veni în sprijinul colegilor mediatori care respectă obligaţia de informare gretuită privind avantajele medierii, prevăzută de lege, redăm alăturat un MODEL orientativ de PROCES-VERBAL AL ŞEDINŢEI DE INFORMARE PRIVIND AVANTAJELE MEDIERII:


CENTRUL DE MEDIERE ........................
...................................... - Birou de Mediator

PROCES VERBAL AL ŞEDINŢEI DE INFORMARE PRIVIND
AVANTAJELE MEDIERII

Nr. _____din data de ____________

În cadrul şedinţei de informare privind procedura şi avantajele medierii în care d-na/dl. ………………………….……………............................ are calitatea de mediator,
au participat:

1. Dl/Dna………………………….……………., domiciliat(ă) în………................, Str…………............................, nr.......,bl…......, et……, ap…..., judeţul......................., identificat prin C.I./B.I. seria……, nr…..…, CNP …………………………………

2. Dl/Dna……………………………….……..…., domiciliat(ă) în…………..........., Str…………........................., nr…...., bl........, et….., ap…..., judeţul......................., identificat prin C.I./B.I. seria……, nr.………, CNP …………………………………

3. Dl/Dna………………………….……………., domiciliat(ă) în………................, Str…………............................, nr.......,bl…......, et……, ap…..., judeţul......................., identificat prin C.I./B.I. seria……, nr…..…, CNP …………………………………

4. Dl/Dna……………………………….……..…., domiciliat(ă) în…………..........., Str…………........................., nr…...., bl........, et….., ap…..., judeţul......................., identificat prin C.I./B.I. seria……, nr.………, CNP …………………………………

Părţile au fost informate gratuit cu privire la procedura şi avantajele medierii conform Legii nr.192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, astfel cum a fost modificată prin Legea nr.370/2009 şi O.G. nr.13/2010, precum şi a Legii nr. 202/2010 privind unele măsuri pentru accelerarea soluţionării proceselor.
În urma şedinţei de informare gratuită cu privire la procedura şi avantajele medierii, părţi au decis:
□ acceptă medierea pentru soluţionarea litigiului, următoarele părţi:
1.……………......…………… 2. …………....……………..… 3……………......…………… 4………………....……………
□ refuză soluţionarea litigiului prin mediere, următoarele părţi:
1.……………......…………… 2. …………....……………..… 3……………......…………… 4………………....……………

Şedinţa de informare s-a desfasurat începând cu ora .......... şi s-a încheiat la ora ...........
Drept pentru care am încheiat prezentul proces-verbal, în …… exemplare.

Părţi,
1.……………......…………… 2. …………....……………..… 3……………......…………… 4………………....……………
Mediator,
……………………………
VERSO

INFORMARE PRIVIND PROCEDURA ŞI AVANTAJELE MEDIERII

AVANTAJELE MEDIERII:
Mai rapid. Medierea permite o importanta economie de timp si evitatea stresului generat de un litigiu derulat in fata instantei de judecata, deoarece procesele dureaza un timp relativ indelungat. Prin mediere se ajunge, de regula, la o solutie in doar cateva ore.
Mai ieftin. Medierea implica costuri semnificativ reduse fata de o procedura judiciara. Se evita cheltuielile de judecata, respectiv taxele judiciare de timbru, onorariile expertilor etc. Mai mult, daca pe parcursul unui proces civil, partile ajung la o intelegere pe calea medierii, instanta va dispune, la cererea partii interesate, restituirea taxei judiciare de timbru platite pentru investirea acesteia.
Recuperarea taxei de timbru. In situatia in care partile ajung la un acord in urma sedintei de mediere, pot solicita instantei de judecata rambursarea taxei judiciare care a fost achitata.
Rambursarea onorariului. Conform prevederilor in vigoare persoanele care realizeaza venituri cuprinse intre 500-800 de lei pot beneficia de restituirea in tot sau in parte a sumelor platite cu titlu de onorariu mediatorului.
Partile decid singure asupra modului de solutionare a disputei. În principiu, partile pot lua decizii mai bune cu privire la solutionarea conflictului decat o autoritate din afara si tind sa respecte acordul cand sunt direct responsabile pentru rezultatul negocierilor.
Sedinta de mediere este stabilita in functie de programul partilor. In comparaţie cu instanta unde partilor le este impus a se prezenta intr-o data specifica si la o anumita ora in sala de judecata, medierea ofera partilor oportunitatea de a stabili singure, in acord cu programul lor, data, ora si locul unde se va desfasura sedinta de mediere.
Partile au control total asupra procesului. Prin mediere partile pot sa negocieze in toate aspectele prin care conflictul poate sa fie solutionat. Sunt libere sa stabileasca ele insele termene, conditii, modalitati si sa stabileasca in functie de posibilitatile si necesitatile fiecaruia solutia perfecta.
Solutia rezultata in urma medierii este un castig pentru toate părţile. Medierea permite gasirea de catre parti, cu ajutorul mediatorului, a unei solutii creative si eficiente de rezolvare a conflictului prin care nimeni nu pierde, toate partile castiga.
Confidentialitate asupra procesului. In comparatie cu instanta unde un numar variabil de persoane pot cunoaste aspecte importante cu privire la conflictul in care sunt implicate partile, in mediere partile evita astfel sa-si faca publice problemele intr-o sala de judecata.

PROCEDURA MEDIERII:
Părtile aflate în conflict se prezintă împreună la mediator. În cazul în care se prezintă numai una dintre părti, mediatorul, la cererea acesteia, va adresa celeilalte părti invitatia scrisă, în vederea acceptării medierii si încheierii contractului de mediere, stabilind un termen de cel mult 15 zile. Invitatia se transmite prin orice mijloace care asigură confirmarea primirii textului.
Medierea se bazează pe cooperarea părtilor si utilizarea, de către mediator, a unor metode si tehnici specifice, bazate pe comunicare si negociere. Metodele si tehnicile utilizate de către mediator trebuie să servească exclusiv intereselor legitime si obiectivelor urmărite de părtile aflate în conflict. Mediatorul nu poate impune părtilor o solutie cu privire la conflictul supus medierii.
Părtile aflate în conflict au dreptul să fie asistate de avocat sau de alte persoane, în conditiile stabilite de comun acord. În cursul medierii părtile pot fi reprezentate de alte persoane, care pot face acte de dispozitie, în conditiile legii.
Când părtile aflate în conflict au ajuns la o întelegere, se redactează un acord care va cuprinde toate clauzele consimtite de acestea si care are valoarea unui înscris sub semnătură privată. Întelegerea părtilor nu trebuie să cuprindă prevederi care aduc atingere legii si ordinii publice. Întelegerea părtilor poate fi afectată, în conditiile legii, de termene si conditii. Întelegerea părtilor poate fi supusă verificării notarului public în vederea autentificării ori, după caz, încuviintării instantei de judecată, în conditiile legii.
La închiderea procedurii de mediere, în oricare dintre cazurile prevăzute de lege, mediatorul va întocmi un proces-verbal care se semnează de către părti, personal sau prin reprezentant, si de mediator. Părtile primesc câte un exemplar original al procesului-verbal.

AI O PROBLEMĂ DE REZOLVAT?
ALEGE MEDIEREA!
O ALTERNATIVĂ LA PROCESUL ÎN INSTANŢĂ!
PRIN MEDIERE SOLUŢIA ESTE ÎN MÂINILE TALE!

joi, 6 ianuarie 2011

Mediere şi mediatori la Oneşti


Vrei să începi anul 2011 cu o 9 provocare, o 9 abordare, o 9 perspectivă, o 9 profesie?
CENTRUL DE MEDIERE ONEŞTI, în colaborare cu ŞCOALA DE FORMARE ÎN MEDIERE „UZAMINT” BRAŞOV are plăcerea să vă anunţe organizarea la Oneşti, în perioada 10.01.2011-23.01.2011 a unui nou curs de formare în profesia liberală de MEDIATOR, reglementată de Legea nr.192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, potrivit standardelor de formare în domeniul medierii. Formatorii sunt autorizaţi de Consiliul de Mediere din România. Persoanele interesate se pot înscrie, contactactând tel.: 0723300671, 0732168925 sau pe site: http://mediere-uzamint.ro/. Foloseşte-ţi mintea! Pentru că 9 ne pasă!
Sursa: http://www.onestiul.ro/index.php/stiri-locale/cultura-si-educatie/item/315-mediere-si-mediatori-la-onesti.html